Thursday, November 7, 2013

the other side of HK / La face cachée de HK

When you arrive in Hong Kong you are inevitably faced to the lack of space, the verticality of the city and this overload of sounds, smells and neon signs. My parents recently told me about a documentary they saw on a French channel, but I could not see it from HK. Today I finally found it on Youtube and I am sharing it with you. It is not for wimps; I still feel bad about it.
Once again I appreciate how lucky I am to lead the life I lead!!! Our flat is half the size of our previous one, the guest room is tiny and I need to empty it in order to fit the queen-size air mattress when we have guests; but in this city a whole family lives inside a room that size….
http://www.youtube.com/watch?v=Wr0Mxavwx4g#action=share

En arrivant à Hong Kong on est forcément confronté au manque d'espace, à la verticalité de la ville et à cette overdose de sons, odeurs et enseignes néon. Mes parents m'ont récemment parlé d'un reportage qu'ils avaient vu sur Envoyé Spécial, mais que je ne pouvais pas voir de HK. Aujourd'hui je viens de trouver le lien sur Youtube, et je vous le mets ici. Ames sensibles s'abstenir, j'ai encore le ventre noué. Je me dis une fois de plus, que oui, j'ai beaucoup de chance d'avoir la vie que j'ai!!! Notre appartement fais la moitié de celui d'avant, la chambre d'amis est riquiqui et je dois tout vider pour mettre le matelas gonflable deux places quand nous avons des invités; mais dans la ville toute une famille vit parfois dans ces quelques mètres carrés...
http://www.youtube.com/watch?v=Wr0Mxavwx4g#action=share


No comments:

Post a Comment